Thursday 6 December 2012

sahabat ku ..

Assalamualaikum ,

sahabat adalah satu pertalian yang sangat kuat berbanding dengan seorang kawan . kawan ini ibarat pepasir di pantai , tetapi sahabat ini ibarat mutiara di sebalik ribuan pasir ..

untuk membina sebuah persahabatan terkadang mengambil masa bertahun tahun lamanya . tetapi untuk memusnahkannya terkadang mengambil waktu tidak sampai sesaat pun.

wahai sahabat ku , aku harap hubungan kita akan berkekalan , walaupun aku kenal korang semua baru lagi dan tak sampai setahun pun lagi , dan aku dapat rasakan yang korang adalah sahabat aku yang sejati . walaupun kita mempunyai latar belakang yang berbeza , aku harap itu la yang menjadi kekuatan untuk kita . supaya kita lebih memahami antara satu sama lain .

mungkin untuk aku katakan kamu sahabat sejati aku , mungkin ia terlalu awal , tetapi aku yakin , korang la yang sentiasa bersama aku di saat aku jatuh dan bangun .. biar la , banyak cerita buruk di belakang kita , aku tidak kisah semua tu . aku harap itu juga yang akan beri kita kekuatan untuk terus tempuh hidup ini . yang penting niat kita untuk berkawan bukan lah untuk menjatuhkan antara kita .

wahai sahabat , aku bersyukur teramat sangat kerana ALLAH temukan kita . aku tidak mampu untuk balas segala pengorbanan yang korang berikan sama ada aku perasaan ataupun tidak . aku tahu mungkin aku bukan lah sebaik jika dibandingkan dengan yang lain . tetapi aku akan cuba apa yang terdaya untuk bantu kamu wahai sahabat ku .

aku juga tahu , hari takkan selalu nya cerah , dan andai kata terjadinya pertelingkahan antara kita, aku harap ia tak lama dan kita masih bersahabat seperti mana sekarang . aku bangga ada sahabat seperti korang semua . aku nak korang tahu aku tak mampu berdiri sorang diri tanpa kamu wahai sahabatku . kamu selalu mewarnai hari hari ku menjadi indah , dan aku harap aku juga memberri keindahan dalam hidup kamu semua . . aku harap kita akan kekal sahabat untuk selamanya .

*kawaiii




No comments:

Post a Comment